top of page
  • merije

Kleurrijke salade met kikkererwten

Bron: Je leefstijl als medicijn: een prachtig recept van de diëtisten van de voedingsacademie


Ingrediënten: 1 Bloemkool in roosjes, 2 stuks grote zoete aardappelen in blokjes, 200 gram kikkererwten goed afgespoeld, 1 stuks granaatappel of 200 gram granaatappelpitjes, 40 gram amandelen fijngehakt, 40 gram pecannoten fijngehakt, 2 handjes peterselie fijngehakt, 3 handjes spinazie vers, 3 eetlepels olijfolie, 1 snufje kaneelpoeder, 1 snufje komijnpoeder, 1 snufje zwarte peper,

1 snufje zout, 3 eetlepels Tahin, 1 eetlepel Tamari, 1 eetlepel citroensap


Instructie: Verwarm de oven voor op 180°C. Verdeel de bloemkoolroosjes en zoete aardappel over een met bakpapier beklede ovenplaat enbesprenkel met olijfolie. Breng daarna op smaak met kaneelpoeder, komijnpoeder, zwarte peper enzout. Let op: gebruik maar een klein beetje kaneel, want deze smaak kan best overheersen. Roosterde groenten 35-40 minuten in de voorverwarmde oven. Verdeel na 20 minuten de kikkererwten over de bakplaat en voeg nog wat extra olijfolie en kruidentoe. Rooster de kikkererwten de laatste 20 minuten mee. Maak de dressing. Doe de tahin, tamari, olijfolie en citroensap in een schaaltje en roer het door elkaar. Doe de spinazie in een kom en voeg de geroosterde groenten, kikkererwten, peterselie, amandelen,pecannoten en granaatappelpitjes toe. Breng op smaak met de dressing en garneer met granaatappelpitjes en verse peterselie.


3 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


bottom of page